SCHEPEN KRISTOF VERMEIRE OPNIEUW LIJSTTREKKER VOOR CD&V-BREDENE

zondag, 21 januari, 2018

CD&V-Bredene heeft unaniem beslist: huidig schepen Kristof Vermeire wordt opnieuw lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018. Hoewel Kristof nog maar 43 jaar is, is het al de 3de keer op rij dat hij op kop van de christendemocratische lijst staat, een unicum in Bredene.

CD&V-voorzitter Eric Vanbeckevoort kon dit meedelen tijdens de druk bijgewoonde nieuwjaarsreceptie van CD&V-Bredene. Yves Leterme was er de eregast.

Al 20 jaar politiek actief

Kristof is al ruim twintig jaar actief bij CD&V in Bredene. In 1996 sloot hij zich aan bij de jongerenafdeling van de partij, sinds 2001 zetelt hij in de gemeenteraad. In 2006 was Kristof voor het eerst lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen, daarna werd hij fractieleider in de gemeenteraad. Na de verkiezingen van 2012 werd hij voorzitter van de gemeenteraad en halfweg de legislatuur in 2016 schepen van ruimtelijke ordening en personeel in een coalitie van sp.a en CD&V. Hij werd meteen de eerste CD&V-schepen sinds 27 jaar.

Visie op de toekomst

In de functie van schepen ligt Kristof in de huidige legislatuur mee aan de basis van een nieuwe visie inzake ruimtelijke ordening in Bredene, waarbij meergezinswoningen/appartementsgebouwen in de binnenstraten zoveel mogelijk worden geweerd en worden geconcentreerd op enkele hoofdassen in de gemeente. Hij ijverde ook met succes voor de herziening van het tracé van de door te trekken Zeelaan in functie van een betere mobiliteit en een grotere verkeersveiligheid.

Naar de toekomst toe wil Kristof met zijn CD&V-ploeg zich ook sterk engageren voor de bouw van een nieuw zwembad in het domein Grasduinen, de verdere realisatie van het woon- en zorgcentrum mét dagverzorgings-centrum en dienstencentrum, de verdere uitvoering van de masterplannen Sas en Dorp, de heraanleg van verscheidene straten in onder meer de Maria-Duynewijk, de uitbreiding van het gemeentehuis in het kader van de verdere uitbouw van de dienstverlening, stimulansen voor lokale economie en toerisme, aandacht voor het milieu, een vlotte mobiliteit en toegankelijkheid.

Met de bekendmaking van Kristof als lijsttrekker maakt CD&V Bredene een duidelijke keuze voor continuïteit en een man met (bestuurs)ervaring.