Eerste Bredense Ampersandquiz groot succes

zaterdag, 8 april, 2017

Neen, het was geen grap. Op één april organiseerde JONGCD&V Bredene voor het eerst een quiz. Zaal Mistral van het Staf Versluyscentrum in Bredene liep helemaal vol. Via negen diverse rondes mochten zowel gelegenheidsploegjes als vaste quizteams het beste van kunnen laten zien. Showbizz, muziek, wetenschap, aardrijkskunde en muziek, (bijna) alle thema’s kwamen aan bod. Op het einde wachtte een mooie prijzentafel, maar eerst moesten de deelnemers de jury overtuigen met de juiste antwoorden. Er werd gezwoegd en gezweet. De medewerkers achter de bar stonden gelukkig klaar om alle deelnemers op tijd en stond een drankje te brengen. Uiteindelijk was het de KoeKedozeKlan die met de hoofdprijs aan de haal ging. De Slimsauzen en Hakuna Matata vervolledigden het podium.

“We zijn tevreden met de mooie opkomst,” vertelde quizmaster Vincent Orroi. JONGCD&V-voorzitter Benoit Van Tomme vult aan: “De vragen waren best moeilijk. Alle deelnemers verdienen dus een dikke proficiat!”

Op de foto herkennen we v.l.n.r. schepen en jurylid Kristof Vermeire (CD&V), de Klanleden Matthias Strybol en Adriaan Clynckemaillie, quizmaster Vincent Orroi en verder nog twee spelers van de KoeKedozeKlan: Frederik Neirynck en Vincent Desmidt.