CD&V schenkt cheque aan Welzijnsschakel De Caproen vzw

maandag, 22 januari, 2018

Traditiegetrouw schenkt CD&V-Bredene vanuit de opbrengst van de jaarlijkse CD&V-rommelmarkt een cheque aan een goed doel. In het verleden kwamen onder meer aan bod: de vzw De Speelschommel, het Sint-Vincentiusgenootschap, het project ‘Dress your head’ voor kankerpatiënten, het Zorghuis Oostende vzw, … Dit keer, voor de tweede maal zelfs, ging deze gift ter waarde van 250 euro naar de Welzijnsschakel De Caproen vzw. Dat gebeurde tijdens de druk bijgewoonde CD&V-nieuwjaarsreceptie in het Staf Versluyscentrum.

Namens Welzijnsschakel dankte Bart Mommerency CD&V voor de welgekomen steun. Voor de vele aanwezigen gaf hij een toelichting bij de werking van de vzw. Bedoeling is, aldus Bart Mommerency, mensen met een beperking, in eenzaamheid, in armoede,… een stem geven. Hiervoor werken de medewerkers buurt- en netwerkverbindend. Het bestrijden van armoede zit structureel sterk verankerd in hun werking, visie, statuten,… Tijdens KotjeKaffie combineren ze een voedselbedeling met ontmoeting bij een kop koffie. Het buurtkrantje ’t Klaproendje moet mensen en organisaties verbinden in wat er in de Caproen en in de buurt gebeurt. En daarnaast ondersteunt de vzw nog de jeugdwerking Bizarre Sjarelkot.